/Files/images/bd4ae4f23b56.jpg

/Files/images/12410_Buklet_1.jpg

/Files/images/12411_Buklet_2.jpg

/Files/images/unnamed (1).jpg

/Files/images/Без названияпорядок редагування на булынг.jpg

/Files/images/asset-v1_MON+AB101+2019_T2+type@asset+block@5.png

Булінг(bullying, від анг. bully – хуліган, забіяка)(цькування)–це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі з застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ:

Наказ МОН України від 28.12.2019 № 1646 Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"
Лист МОН України від 29.01.2019 № 1/11-881 "Рекомендації для закладів освіти щодо застосувань норм Закону України щодо протидії булінгу"
Лист МОНУ від 29.12.2018 № 1/9-790 "Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу"
Наказ МОН України від 02.10.2018 № 1047 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами"
Постанова КМУ від 03.10.2018 № 800 "Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров'ю"
Закон України "Про запобігання та протидію домашньому насильству"

Це потрібно знати!

Порядок реагування на випадки булінгу

(цькування) в закладі освіти

1. При встановленні факту або підозрі на наявність булінгу (цькування) батьки, законні представники дитини, вихователь, сама дитина або інші учасники освітнього процесу повідомляють про це адміністрацію закладу освіти.
2. Керівник закладу освіти отримавши заяву про випадок боулінгу (цькування) невідкладно реагує на представлені факти:
2.1. Приймає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
2.2. Наказом по закладу освіти створює комісію з розгляду випадку булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вжиття відповідних заходів реагування.
3. Результати службового розслідування викладаються в акті.
4. У разі підтвердження факту булінгу (цькування), адміністрація закладу освіти повідомляє Вознесенівський відділ поліції ВП ГУНП в Запорізькій області та службу у справах дітей по Вознесенівському району.
5. Рішення комісії реєструється в окремому журналі та доводиться до відома постраждалого.
6. Адміністрація закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого - педагогічних послуг учасникам освітнього процесу, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

Процедура подання учасниками освітнього процесу

заяв провипадки булінгу (цькування)

Педагогічні працівники зобов’язані повідомляти керівництво закладу дошкільної освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
Учасником освітнього процесу (педагогічні працівники, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява про випадок цькування

Зразок заяви

Завідувачу ДНЗ №118 _________ ПІБ

від________ ПІБ

ЗАЯВА

Доводжу до Вашого відома, що останнім часом моя донька(син), ПІБ,постійно зазнає морального та фізичного тиску з боку (ПІБ образника). Прошу терміново розібратися в ситуації, що склалася.

дата ______ Підпис________

БУЛІНГ У ДИТЯЧОМУ САДКУ — МІФ ЧИ РЕАЛЬНІСТЬ

Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу? Дізнайтеся з пам’ятки, що означає цей термін, хто може спровокувати булінг та як змінюється поведінка дитини

ЯКІ ВИДИ

Булінг (від англ.tobull— переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.
Булінг може проявлятися як тиск:
- психологічний;
- фізичний.
Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

ХТО ПРОВОКУЄ:

Булінг серед дітей старшого дошкільного віку можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:
-педагог або помічник вихователя:

– зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;

– ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки;

– глузує із зовнішнього вигляду дитини;

– образливо висловлюється про дитину чи її батьків;

– проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини;

-батьки або члени сім’ї:

– б'ють та ображають дитину вдома;

– принижують дитину у присутності інших дітей;

– проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини;

– ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).

Усі діти потребують підтримки дорослих— батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі

ЯК МІНЯЄТЬСЯ ПОВЕДІНКА ДИТИНИ

Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:

- вдома:

– не хоче одягатися вранці;

– шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;

– просить батьків забрати її із дитячого садка раніше;

– плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт;

– не контактує з однолітками у дворі;

– грає наодинці в парку;

- в дитячому садку:

– не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо;

– усамітнюється при будь-якій нагоді;

– часто губить свої іграшки або речі;

– бруднить чи псує одяг;

– грає поламаними іграшками;

– відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чигрі;

– не має друзів у групі.

20 українських мультфільмів, які навчать дітей доброті та щирості

Ці мультфільми добрі та веселі, вони навчають малюків допомагати один одному, бути справедливими та чесними, мріяти та не боятися діяти, дружити та любити. Пропонуємо вам добірку мультфільмів українською мовою, які точно сподобаються малюкам будь-якого віку.

Петрик П’яточкін

Один з культових українських мультфільмів. Веселий та енергійний, але дуже неслухняний хлопчик потрапляє уві сні до Африки, де йому доводиться бути вихователем слоників.

Капітошка

Зворушлива історія дружби маленької дощової краплі та Вовченяти, який своєю добротою засмучував батьків.

Як їжачок шубку міняв

Історія про їжачка, незадоволеного своєю зовнішністю, вчить малюків тому, що кожен має свої особливості — і це прекрасно.

Червона жаба

Ще один мультфільм про те, що треба цінувати та розвивати свою індивідуальність.

Про всіх на світі

Цей мультфільм навчить дружити, бути терплячими, поважати оточуючих та їх особливості.

Мотузочка

Цікава та повчальна історія про дружбу та безкорисливість, добро та щирість.

Двоє справедливих курчат

Розповідь про двох добрих курчат, які допомогли зачарованому лелеці стати вільним.

Що на що схоже

Цей мультик навчить малюка розвивати фантазію та шукати у всьому цікаві образи.

Козлик та його горе

Зворушлива історія про козлика, який засмутився через кульку, що луснула.

Про жадібність

Повчальна історія про злу чаклунку, яка готова була подарувати хлопчикові все, аби тільки він відмовився від своїх друзів.

Лисичка з качалкою

Мультфільм про те, як можна самому постраждати від своєї ж хитрості.

Свара

Мультик про те, що справжні друзі не можуть довго сваритися, і завжди потрібно шукати компроміс з тими, кого любиш.

День, коли щастить

Зворушливий мультик про бегемотика, який жив на краю Землі і дуже мріяв, щоб до нього прийшли гості.

Жив-був пес

Це класика української мультиплікації, яку можна передивлятися безкінечно навіть дорослим.

Колосок

Мультфільм про лінь та важку працю, яка завжди винагороджується.

Котик та півник

Історія про дружбу котика та півника, та про хитру лисичку, яка хотіла всіх надурити.

Некмітливий горобець

Повчальний мультфільм за мотивами казки Лесі Українки «Біда навчить».

Журавлик

Мультфільм за мотивами поеми Бориса Олійника «Крило». Історія про те, як благородні вчинки нас окриляють.

Велика подорож

Розповідь про маленьке кошеня Тутті та бегемотика Топа, які вирішили відправитися у далеку подорож.

Найсправжнісінька пригода

Ще одна цікава історія про пригоди друзів: бегемота Топа і кошеняти Тутті.

Перелік організацій та установ, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися у випадку булінгу або домашнього насильства.

1. Національна “гаряча лінія” з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації: 116 123 (для дзвінків з мобільного) або 0 800 500 335;

2. Національна дитяча “гаряча лінія”:м.т.0800500225 та 116 111 (для дзвінків з мобільного)

3. Національна дитяча “гаряча лінія” Центру «ла Страда-Україна»: м.т. 0 800 500333 (для дзвінків з мобільного)

4. Служба екстреної психологічної допомоги Запорізького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді:“Телефон Довіри15-84” (працює щоденно з 9.00 до 21.00, без святкових та вихідних днів)м.т. 066–313-15-84;067-515-15-84;073-515–15-84

5. ЗМЦСССДМ знаходиться за адресою:м. Запоріжжя, вул. Рекордна, 34а , електронна адреса :(zmcsssdm@ukr.net)

Кiлькiсть переглядiв: 163